بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی دانشجویان دختر و پسر

منیجه شهنی ییلاق؛ غلامحسین مکتبی؛ حسین شکرکن؛ جمال حقیقی؛ فاطمه کیانپور قهفرخی

دوره 16، شماره 1 ، تیر 1388، ، صفحه 3-26

https://doi.org/10.22055/psy.2009.18519

چکیده
  این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر اضطراب اجتماعی، سازگاری اجتماعی و هوش هیجانی پرداخته است. جامعه‌ی آماری شامل دانشجویان دوره‌ی کارشناسی دانشگاه شهید چمران بود که در سال تحصیلی 87-86 مشغول به تحصیل بودند. از میان این دانشجویان 120 نفر به طور تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب و در چهار گروه 30 نفری (آزمایشی دختر و پسر و گواه دختر و ...  بیشتر

بررسی شیوع تعلل و تأثیر روشهای درمان شناختی- رفتاری و مدیریت رفتار بر کاهش آن در دانش‌آموزان دبیرستانی شهرستان اهواز

منیجه شهنی ییلاق؛ عباس سلامتی؛ مهناز مهرابی زاده هنرمند؛ جمال حقیقی

دوره 13، شماره 1 ، تیر 1385، ، صفحه 1-30

https://doi.org/10.22055/psy.2006.16744

چکیده
  این پژوهش به بررسی شیوع تعلل[1] و اثر دو روش درمان شناختی- رفتاری[2] و مدیریت رفتار[3] بر کاهش آن در دانش‌آموزان دبیرستانهای شهرستان اهواز پرداخته است. جامعه آماری دانش‌آموزان سال دوم دبیرستانهای شهر اهواز می‌باشند، که در سال تحصیلی 85-84 مشغول به تحصیل بودند. این پژوهش مشتمل بر دو نوع نمونه‌گیری است: نمونه شیوع که شامل 2000 دانش‌آموز دختر ...  بیشتر

مقایسه‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌ آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز

حسین شکرکن؛ محمد رضا آهنکوب نژاد؛ منیجه شهنی ییلاق

دوره 4، شماره 1 ، تیر 1376، ، صفحه 3-20

https://doi.org/10.22055/psy.1997.16388

چکیده
  در تحقیق‌ حاضرتلاش‌ به‌ عمل‌ آمده‌ است‌ تا تفاوت‌ بین‌ عملکرد تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ جهشی‌ و غیرجهشی‌ دوره ابتدایی‌ شهرستان‌ اهواز به‌تفکیک‌ جنسیت‌ (پسر - دختر) و مدت‌ زمان‌ پس‌از جهش‌ (یکسال‌ - دوسال‌)معلوم‌ گردد. فرضیه‌ اصلی‌ تحقیق‌ این‌ بود که‌ از نظر عملکرد تحصیلی‌ تفاوت‌ معنی‌داری‌ بین‌ دانش‌آموزان‌ جهشی‌ ...  بیشتر